Usein kysytyt kysymykset

En asu Suomessa, voinko tehdä ostoksia duab.fi-sivulla?

Nettikauppamme on tarkoitettu Suomessa asuville asiakkaille. Emme toimita muihin maihin.

Näytetäänkö duab.fi-sivuston hinnat arvonlisäveroineen vai ilman?

Nettisivullamme duab.fi voit itse valita haluatko, että hinnat näytetään arvonlisäverolla tai ilman. Tämä valinta tehdään sivun oikeasta yläreunasta. Rahtikulut ja mahdolliset maksutapalisät lisätään hintaan kassalla.

Miten maksan tilaukseni?

Ostaessasi duab.fi-nettikaupasta voit valita maksun pankki- tai luottokortilla (Visa/Mastercard), laskulla tai osamaksulla. Nämä kaikki maksutavat ovat yksinkertaisia ja turvallisia. Kumppanimme Walley tarjoaa maksutavat, ja saat myös mahdollisen laskun Walleylta. He vastaavat myös kaikkiin laskua koskeviin kysymyksiin.

Voinko muuttaa tilaustani?

Kun olet tehnyt tilauksen ja maksusuorituksesi on mennyt läpi, saat tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiin. Tämän jälkeen ei enää voi tehdä muutoksia tilaukseen. Jos haluat muuttaa tilaustasi, suosittelemme sinua tekemään uuden tilauksen niin pian kuin mahdollista, ja samaan aikaan lähettämään meidän asiakaspalveluumme info@duab.fi viestin, että edeltävä tilaus perutaan. 

Olen tehnyt ostoksia duab.fi-sivulla, missä on kuitti/lasku?

Kun tilauksesi on lähetetty meiltä, saat kuitin tai laskun tilauksessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tarksita myös roskapostikansiosi, joskus viesti voi päätyä sinne.

Miten duab.fi-sivulta ostamani tavarat toimitetaan, ja kuinka kauan toimitus kestää?

Jokaisella tuotesivulla on kerrottu, miten pitkään tilauksen käsittely kestää, ennen kuin se lähetetään varastoltamme. Tähän lisätään tavarantoimittajan toimitusaika, ja nämä yhdessä muodostavat arvioidun kokonaistoimitusajan työpäivissä. Huomioi, että esimerkiksi Lapissa ei ole toimituksia joka arkipäivä.

Tilauksesi toimitetaan oletusarvoisesti lähimmälle noutopisteelle. Painavat ja tilaavievät lähetykset toimitetaan kappaletavarana kotiinkuljetuksella.

Kappaletavarana toimitettavat tilaukset vievät yleensä yhden lisäpäivän. Duab pidättää oikeuden valita jokaiselle tilaukselle parhaan mahdollisen toimitustavan. Lue lisää eri toimitustavoista alla.

Toimitus noutopisteelle

Toimitus noutopisteelle tapahtuu automaattisesti tilauksessa antaamaasi osoitetta lähimpänä olevalle noutopisteelle. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä, joten tilausta tehdessäsi sinun täytyy antaa matkapuhelinnumero, johon voit vastaanottaa tekstiviestin.

Löytääksesi lähimmän noutopisteen, katso kumppanimme PostNordin Löydä lähin noutopiste PostNordin hakutoiminnolla.

Toimitus kotiovelle

Tavarat, joita ei painonsa tai mittojensa vuoksi voida toimittaa noutopisteelle, toimitetaan aina kotiinkuljetuksena. Toimitus tapahtuu pääsääntöisesti päiväaikaan, mutta joihinkin osoitteisiin, lähetyksen koosta riippuen, voi olla mahdollisuus ilta-aikaan tapahtuvaan toimitukseen. Sinä valitset itse toimituspäivän ja ajankohdan, jolloin voit vastaanottaa toimituksen. PostNordin toimitusajat ovat normaalisti muutaman päivän pidemmät kotiintoimituksissa.

Toimitus tapahtuu siihen osoitteeseen, jonka olet antanut tilauksessa. Saapumisilmoitus tapahtuu tekstiviestillä, joten anna tilausta tehdessäsi puhelinnumero, johon voit vastaanottaa tekstiviestin, ja josta sinut tavoittaa sekä päivä- että ilta-aikaan.

Saapumisilmoituksessa saat asiakkaana valita sinulle sopivan toimitusajankohdan annetuista vaihtoehdoista vastaamalla tekstiviestiin. Jos mikään annetuista vaihtoehdoista ei sovi, voit soittaa tekstiviestissä ilmoitettuun PostNordin numeroon sopiaksesi muun ajankohdan.

Toimituksen täytyy tapahtua 14 päivän sisällä ensimmäisestä saapumisilmoituksesta. Tämän jälkeen tilaus palautuu meille, ja sinulta asiakkaana veloitetaan kulut sekä lähetys- että palautusrahdista.

Kotiintoimituksessa sinulta pyydetään henkilöllisyyden vahvistaminen ja kuittaus lähetyksen vastaanottamisesta. Toimitus tapahtuu portille tai tontin rajalle. Tavarantoimittaja ei huolehdi kuormalavasta ja pakkauksesta. Mahdollisessa tavaran palautuksessa vaadimme, että lähetys pakataan kuormalavalle pakkausmateriaaliinsa, joten säilytä nämä siihen asti, että olet varma, että haluat pitää tavaran.

Miten toimin, jos haluan vaihtaa, palauttaa tai tehdä reklamaation tavarasta?

Vaihto- ja palautusoikeus

Duabilta ostamiesi tavaroiden yhteydessä sinulla on mahdollisuus avokauppaan/peruutusoikeus 14 päivää tavaroiden vastaanottamisesta. Palauttamasi tavaran tulee olla käyttämätön, uudenveroisessa kunnossa ja etikettien tulee olla paikoillaan. Jos tuote tulee pakkauksessa, tulee myös alkuperäispakkaus lähettää palautuksen mukana.

Palautusrahti maksaa 15€/paketti. Tämä huomioidaan takaisinmaksun yhteydessä. Otathan ystävällisesti huomioon, että palautusasiasi käsittely voi kestää 14 päivää. Huomioithan myös, että emme voi käsitellä palautusasiaasi ilman mukana lähetettävää palautuslomaketta.

Lataa palautuslomake tästä

Seuraa alla olevia ohjeita tehdäksesi palautuksen (peruutusoikeus tai muu syy) tai reklamaation:

  1. Taytä palautuslomake ja lähetä se sähköpostilla info@duab.fi, tulosta palautuslomake/ota siitä kuva ja liitä sähköpostiviestiisi.
  2. Odota asiakaspalvelumme vastausta. He lähettävät sinulle palautusrahtia varten osoitekortin, jota käytät tuotteiden lähettämiseen.
  3. Pakkaa tavarat huolellisesti takaisin alkuperäispakkauksiinsa, ja käytä mahdollisimman paljon mukana tullutta pakkausmateriaalia. Muista että sinä asiakkaana olet vastuussa palautuslähetyksen yhteydessä aiheutuneista mahdollisista vahingoista, joten pakkaa sen mukaisesti. Älä unohda laittaa mukaan palautuslomaketta.
  4. Tulosta ja liimaa tai teippaa osoitekortti pakettiin.
  5. Jos palautus on pakettilähetys, vie se lähimpään PostNordin palvelupisteeseen. Jos palautus on painava, tilaa vievä paketti tai kuormalava (paino yli 35 kg, pituus yli 1,5 metriä tai ympärysmitta yli 3 metriä), toisin sanoen olet saanut lähetyksen kotiin toimitettuna, tulee sinun tilata nouto lähetykselle PostNordilta sähköpostiosoitteesta kuljetustilaukset.fi@postnord.com. Pyydä kuitti palautuslähetyksestä, ja säilytä se kunnes asiasi on loppuunkäsitelty.
  6. Kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tavarat, suoritamme takaisinmaksun.
  7. Jos olet maksanut kortilla tai suoramaksulla, Collector Bank maksaa palautussumman tilillesi. Huomioithan, että palautus saattaa kestää 2-5 työpäivää ennen kuin rahat ovat tililläsi. Jos olet maksanut laskulla tai osamaksulla, saat päivitetyn laskun sähköpostitse tai postissa. Jos olet jo maksanut laskun, Collector Bank ottaa sinuun yhteyttä sähköpostilla takaisinmaksun järjestämiseksi. Ota yhteyttä meihin sähköpostilla: info@duab.fi. Ilmoita aina palautusasiasi numero tai tilausnumero.

Reklamaatio

Jokainen lähetys tarkastetaan ennen toimitusta asiakkaalle. Jos tuote tästä huolimatta on rikki tai viallinen, voit reklamoida tuotteesta. Reklamaation voi tehdä myös lähettämällä tuotteen postitse Duabin varastolle. Tämä tapahtuu samalla tavalla kuin palautus, mutta palautuslomakkeelle merkitään reklamaatio.

Jos Duab hyväksyy reklamaation, saat paluurahdin kulut takaisin. Kaikki toimitus- ja maksukulut palautetaan, jos koko tilaus reklamoidaan.

Mielipiteesi ja reklamaatiot antavat meille tärkeää tietoa siitä, miten voimme parantaa toimintaamme. Meille Duabilla on tärkeää, että olet tyytyväinen ostokseesi, ja siksi haluamme kuulla sinusta heti, jos jotain meni vikaan. Duab seuraa kuluttajaviraston ohjeita reklamaatioissa.

Mitä tapahtuu, jos en nouda lähetystäni?

Tilauksista, joita ei noudeta, veloitetaan 15€:n rahtikulut.