Rahti ja toimitus

Toimitus

Toimitamme osoitteisiin Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Sinun tulee valita maa ylävalikosta ennen ostoksen loppuunsuorittamista. Pääasiallinen tavarantoimittajamme on PostNord, mutta jos tuote lähetetään suoraan tavarantoimittajan varastolta, kuljetusyritys voi olla joku muu – tämä käy ilmi kassalla.

Ajantasaiset rahtikulut:

  • Yli 200€:n ostoksisa ilmainen rahti
  • Alle 200€:n ostoksissa rahdin hinta on 6,90€

HUOM! Tietyissä tuotteissa voi olla lisäkuluja rahdin suhteen, nämä käyvät selkeästi ilmi kassalla.

Toimitusaika

Varastotavarat lähetetään normaalisti kolmen arkipäivän kuluessa. Tilaustavaran tuotesivulla lukee ”lähetetään x-x päivän kuluessa”, ja tämä on tavarantoimittajan antama aika-arvio, kuinka kauan tuotteen lähettäminen kestää. Pidätämme oikeuden tuotteen varastosaldon virheisiin sekä varastomme kiiresesonkien viivästyksiin.

Kuljetus kestää normaalisti 3-5 arkipäivää, jos paketti toimitetaan noutopisteelle, ja 1-3 lisäpäivää, jos paketti toimitetaan kotiin. Kuljetusaika lasketaan siitä päivästä, kun paketti saa ensimmäisen skannauksen terminaalissa.

Kun tavarat lähetetään, saat toimitusvahvistuksen jossa kerrotaan lähetyksen sisältö sekä lähetysnumero (jos sellainen on saatavilla) sekä kuinka monta kollia sinulle on tulossa. Lähetystietoja ei pysty näkemään ennen kuin lähetys on saapunut ensimmäiseen terminaaliin, mikä yleensä tapahtuu 1-2 arkipäivän kuluessa.

TÄRKEÄÄ! Jos sinulla on erityisiä toiveita, että tavarat toimitetaan tietyn päivämäärän jälkeen tai sitä ennen, tulee sinun kirjoittaa kassalla viesti meille. Emme kuitenkaan voi taata mitään tiettyä toimituspäivää.

Osatoimitus

Jos tilauksesi on jaettu osiin sen mukaan, mistä varastosta tuotteet lähetetään, saat viestin jokaisesta lähetyksestä, eikä sinulta veloiteta erikseen rahtikuluja osatoimituksista.

Toimituksen viivästys

Mahdollisissa toimituksen viivästymistilanteissa sinulle lähetetään ilmoitus tästä, jos mahdollista. Viivästyksen syy voi olla esimerkisi kun tavarantoimittaja ei pysty täyttämään toimituslupaustaan meille. Jos tällainen tilanne sattuisi käymään, sinulla asiakkaana on aina oikeus peruuttaa tilauksesi ilman lisäkuluja. HUOM! Tämä ei koske tuotteita, joita ei ole varastossa, tai jotka valmistetaan asiakkaan toiveiden mukaan. Jos asiakkaana koet, että toimitus on viivästynyt epätavallisen paljon, ja sen takia et enää halua suorittaa ostosta loppuun, on sinun velvollisuutesi peruuttaa tilaus. Jos olemme jo ehtineet lähettää tilauksen, on sinun vastaanotettava tavara. Peruutus on ainoastaan voimassa siinä tapauksessa, että olet saanut vahvistuksen asiasta Duabilta sähköpostitse.

Duab ei anna korvausta sinulle asiakkaana mahdollisesti viivästyneestä toimituksesta. Älä siis laita kalenteriisi työvarauksia ennen kuin olet vastaanottanut ja tutkinut tavaran!

Paluurahti

Sinä asiakkaana olet vastuussa paluurahdista valitsemallasi lähetystavalla. Klikkaa tästä lukeaksesi vaihto- ja palautusoikeudesta. Jos kyseessä on takuuasia tai sinulle on lähetetty väärä tuote, silloin maksamme tietenkin rahtikulut. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Toimitus saarille

Toimitamme mantereella sijaitseviin osoitteisiin siihen hintaan, joka näkyy tilausvahvistuksessa. Sinä olet asiakkaana vastuussa siitä, että lähetys vastaanotetaan tilauksessa antamassasi osoitteessa, jonka jälkeen sinun on itse järjestettävä kuljetus saarelle. Saarille, joilta puuttuu siltayhteys, voidaan joissain tapauksessa järjestää kuljetus erillisellä sopimuksella, jossa on eritelty hinta, toimitusaika ja toimitustapa. On tärkeää että olet meihin yhteydessä ennen kuin teet tilauksen, jos haluat erillisjärjestelyn.

Toimitusosoitteen muutos

Ostoehdot hyväksyessäsi ja tilauksen tehdessäsi vahvistat myös toimitusosoitteen. Emme voi jälkikäteen muuttaa toimitusosoitetta mahdollisten petosyritysten takia. Jos tilaushetkellä haluat toimituksen toiseen osoitteeseen, voit maksaa kortilla tai suoraveloituksella, ja sen jälkeen voit syöttää toisen toimitusosoitteen kuin Väestörekisteriin merkitty osoitteesi klikkaamalla ”toimitus toiseen osoitteeseen”. On todella tärkeää tarkistaa ennen tilauksen loppuunsuorittamista, että toimitusosoite on oikein.

Kuljetusvauriot

Jos huomaat lähetystä vastaanottaessasi, että siinä on kuljetusvaurio, pyydämme sinua ilmoittamaan asiasta heti kuljettajalle, jotta siitä tehdään heti merkintä kuljetusyrityksen järjestelmään ennen kuittauksen antamista. Jos paketti on niin huonossa kunnossa, että tuote on käyttökelvoton, voit siinä tapauksessa kieltäytyä vastaanottamasta pakettia. Jompi kumpi edellä mainituista tulee tapahtua, jotta voimme korvata tuotteen vauriot. Sen jälkeen otat yhteyttä meidän asiakaspalveluumme lähettämällä kuvia vaurioista, ja autamme sinua eteenpäin. Mahdolliset piilovauriot on ilmoitettava meille viimeistään viiden työpäivän kuluessa siitä, kun vastaanotit tavaran. Siksi on erittäin tärkeää, että tutkit aina heti vastaanottamasi tuotteen. Älä aloita tuotteen käyttöä tai heitä pakkausta menemään, ennen kuin olet ollut meihin yhteydessä ja saanut vahvistuksen meiltä!

Noutamatta/vastaanottamatta jätetyt toimitukset

Jos et ole vastaanottamassa tilaustasi, sinulta veloitetaan ne kulut, joita turhasta ajosta syntyy. Tämä koskee myös noutopisteelle toimitettuja paketteja, joita ei noudeta. Sinulta veloitetaan lähetys- ja paluurahtikulut sekä mahdolliset kuljetuksenaikaiset varastointikulut vastaanottamatta jääneestä toimituksesta. Lue lisää kuluista täältä.

Mitä tarkoittaa tuotteen ennakkotilaus?

Tietyissä valikoiduissa tuotteissa on mahdollista tehdä ennakkotilaus. Tämä koskee erittäin suosittuja tuotteita, ja etukäteistilauksen tehnyt pääsee jonoon tuleviin tuotetoimituksiin. Vallitsevasta tilanteesta johtuen emme pysty antamaan tarkkaa toimitusajankohtaa, mutta etukäteistilauksen tehneet saavat tilausjärjestyksessä tuotteen. Voit milloin tahansa ennen arvioitua toimituspäivää peruuttaa ennakkotilauksesi.

Toimitustavat

Kirje/Pikkupaketti

Kevyet ja pienet tilaukset lähetetään kirjeenä tai pikkupakettina, jotka toimitetaan niin pitkälle kuin mahdollista sinun postilaatikkoosi. Meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta ohjailla, miten pikkupaketit toimitetaan (postilaatikkoon tai noutopisteelle), tämän päätöksen tekee kuljetusyritys.

Postipaketti noutopisteelle

Tilaukset, joiden paino on enintään 20 kg, lähetetään postipakettina. Toimitus tapahtuu lähimmälle noutopisteelle, josta voit noutaa pakettisi. Jos se on mahdollista kyseisessä toimituksessa, voit valita toivomasi noutopisteen tilausta tehdessäsi. Kun paketti on saapunut noutopisteelle, sinulle lähetetään tekstiviestillä saapumisilmoitus siihen puhelinnumeroon, jonka olet antanut tilatessasi. Vinkki: voit ladata kuljetusyrityksen sovelluksen, jolloin saat nopeasti tiedot lähetyksestäsi! Yleensä lähetys on noudettavissa 7 päivän ajan siitä, kun olet saanut saapumisilmoituksen. Pakettia noutaessassi sinulla täytyy olla mukana tekstiviesti-ilmoitus sekä henkilöllisyystodistus, tai vaihtoehtoisesti voit vahvistaa ja hyväksyä toisen vastaanottajan ilman kollitunnusta kuljetusyrityksen sovelluksessa.

Postipaketti kotiin toimitettuna

Postipaketit, jotka ovat liian suuria lähetettäväksi noutopisteelle, eli yli 20kg ja/tai joiden pituus on yli 1,5 metriä, toimitetaan kotiinkuljetuksena. Voit myös erikseen valita kotiinkuljetuksen toimitusvaihtoehdoksi alle 20kg lähetyksiin kassalla, tämä maksaa erikseen. Toimitus tapahtuu tilauksessa annettuun osoitteeseen. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä tilauksessa antamaasi puhelinnumeroon, ja voit valita itsellesi sopivan toimitusajankohdan tekstiviestin ohjeiden mukaan.

Kaikki kotiinkuljetukset tapahtuvat tontin rajalle tai niin pitkälle kuin ajokelpoista tietä riittää. Kotiinkuljetus kerros- tai rivitaloasuntoihin toimitetaan portille. Muista tarkistaa, että talon numero on selkeästi näkyvissä kadulta tai että postilaatikkoon on selkeästi merkitty asunnon numero/nimi. Jos edellä mainituissa on sellaisia puutteita, että tavaraa ei voida toimittaa, asiakas on vastuussa paluurahtikuluista. Jos valitset toimituksen ilman kuittausta, vastuu tavarasta siirtyy sinulle asiakkaana heti, kun kuljetusyritys on jättänyt tavaran tontillesi.

Tuotteen turvallinen käyttö

Nettitilauksen tehdessään asiakkaan vastuulla on varmistaa, että hän on kykenevä selvittämään tuotteen oikeanlaisen ja turvallisen käytön sekä hoidon niiden ohjeiden mukaisesti, jotka ovat mukana tulevissa käyttöohjeissa ja/tai jotka asiakas saa meidän asiakaspalvelustamme. Tuote toimitetaan asiakkaalle asianmukaisten käyttöohjeiden sekä tarvittavien työkalujen/lisävarusteiden kera, jotka mainitaan tuotesivulla. Asiakaspalvelumme antaa lisätietoja tuotteen oikeanlaisesta ja turvallisesta käytöstä sekä huoltamisesta/hoidosta. Ohjeita tarvitaan, jotta asiakas ymmärtää ja osaa arvioida riskit moottorisahan, raivaussahan tai muun mahdollisesti vaarallisen koneen käytössä. Muista aina käyttää asianmukaisia suojavarusteita sekä lukea ja sisäistää käyttöohjeet ennen koneen käyttöä. Jos sinulla on jotain epäselvyyksiä, suosittelemme aina olemaan meihin yhteydessä ennen ostosta, asennusta tai käyttöä.

Husqvarna PDI

Duab on Husqvarna AB:n valtuutettu jälleenmyyjä, mikä tarkoittaa että avaamme ja koekäytämme Husqvarna®-tuotteet sekä varmistamme turvallisuuden ennen lähetystä asiakkaalle. Tilatessaan Duab.fi-sivuston kautta, asiakas vahvistaa että hän kykenee tilatun tuotteen turvalliseen ja oikeanlaiseen käyttöön ja hoitamiseen tutustumalla käyttöohjeisiin sekä saamalla neuvoja Duabin tai valmistajan asiakaspalvelusta. Huomaa että jotkut tuotteet lähetetään ilman öljyä vuotoriskin vuoksi. Tarkista koneen öljytaso ennen koneen käynnistämistä.